In de statuten is de doelstelling van de vereniging als volgt omschreven: “Het doel van de vereniging is het bevorderen van de vrijetijdsbesteding voor haar leden en de gemeenschap door sport en spel. Zij tracht dit te bereiken door het organiseren van activiteiten in de breedste zin des woords”. UVB geeft hieraan inhoud door het organiseren van o.a. zomeravondvoetbal, ontspanningsavonden en biljartcompetities. Het verenigingsjaar loopt van 1 oktober tot en met 30 september. Jaarlijks wordt minimaal eenmaal een algemene ledenvergadering gehouden. De vergadering vindt plaats in november.
2. STATUTEN
De statuten van onze vereniging, voor het laatst gewijzigd op 4 december 1996, liggen ter inzage bij de secretaris. Indien gewenst is een kopie bij hem verkrijgbaar.
3. HUISHOUDELIJK REGLEMENT
Het huishoudelijk reglement, welk ieder jaar tijdens de jaarvergadering opnieuw wordt vastgesteld ligt eveneens ter inzage bij de secretaris. Op verzoek is een kopie bij hem verkrijgbaar.
4. LEDENBESTAND
UVB heeft per 1 oktober 2020 72 leden. Het ledenbestand telt 16 dames en 56 heren.
5. AANMELDEN ALS LID
Aanmelding als lid kan op ieder willekeurig moment en dient door invulling van het aanmeldingsformulier te geschieden bij Ben Arts. Echtgenotes/partners van leden, welke geen lid zijn, zijn van harte welkom bij alle activiteiten die de vereniging organiseert. Zij hebben echter geen toegang tot de algemene ledenvergadering en hebben geen stemrecht.
Ledenadministratie
De ledenadministratie wordt verzorgd door Ben Arts, Dr. van de Meerendonkstraat 2 b, 5961 HZ Horst. Wijzigingen s.v.p. via email naar ledenadministratie@uvbhorst.nl of schriftelijk.
Om deze administratie up to date te houden is het van belang dat alle adreswijzigingen direct en correct worden doorgegeven.
6. CONTRIBUTIE
De jaarlijkse bijdrage bedraagt € 70,00 per verenigingsjaar. Per lid of samenlevingsverband, inclusief gezinsleden tot 16 jaar, wordt eenmaal per jaar, in het begin van het verenigingsjaar, de bijdrage in rekening gebracht en via automatische incasso geïnd. Personen, die vóór 1 april lid worden, betalen de volledige contributie, daarna 50% daarvan.
7. ACTIVITEITEN
Alle activiteiten binnen onze vereniging worden tijdig aangekondigd middels mail, website en eventueel middels een circulaire aan de leden. In voorkomende gevallen wordt een kleine bijdrage in de kosten gevraagd. Voor informatie over UVB kan men ook terecht op www.uvbhorst.nl
8. BESTUUR
Het bestuur wordt gekozen door de algemene ledenvergadering. De samenstelling van het zittende bestuur is als volgt: Fons Coenders Van Bronckhorststraat 52 398 56 64 Voorzitter Jos Vissers Blauwververstraat 36 398 45 74 Secretaris Ben Arts Dr. v.d. Meerendonkstraat 2 b 06 5144 5280 Penningmeester Henk Versleijen De Drink 7 398 53 09 Vice-voorzitter Gerda Vullings-Keijsers Vrouwboomweg 1 398 53 23
Het bestuur vergadert in principe 1 keer per maand. Heb je een voorstel, wens of verbeterpunt van welke aard dan ook, dan verneemt het bestuur dat graag. Maak je wens kenbaar bij de voorzitter of bij een van de overige bestuursleden. In de eerstvolgende vergadering komt jouw boodschap aan de orde. Je wordt zo snel mogelijk geïnformeerd over het standpunt van het bestuur.
9. COMMISSIES
Het werk binnen UVB vindt plaats door en met de leden. Daartoe zijn er meerdere commissies binnen UVB werkzaam. De samenstelling van de diverse commissies wordt onderstaand weergegeven met daarbij de toebedeelde taken. BEHEER EN ONDERHOUD CLUBGEBOUW “DE BERGHUT” Henk Versleijen De Drink 7 398 53 09 coördinator Afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden schakelt Henk hierbij leden in. ONDERHOUD TERREIN EN BEREGENING Henk Versleijen De Drink 7 398 53 09 contact bestuur Toon Koppens Broekweg 20 398 43 20 Jan Siebers Putterstraat 28 398 61 79 De keuring van het terrein geschiedt onder verantwoording van Paul Riswick. EXPLOITATIE “DE BERGHUT” Henk Versleijen De Drink 7 398 53 09 beheer Ben Arts Dr. v.d. Meerendonkstr. 2 b 06 5144 5280 financiën
Verhuur: Het voetbalveld met “bijveldjes” wordt verhuurd voor sport- en spelactiviteiten. De prijs voor het hoofdveld is bepaald op € 30,00 per voetbalwedstrijd. Voor gebruik van de accommodatie (terrein en/of clubgebouw) geldt een huurtarief van € 50,00 per dagdeel, waaronder te verstaan een ochtend, middag of avond. Per geval wordt door het bestuur besloten of met verhuur kan worden ingestemd; feesten van persoonlijke aard zijn uitgesloten. De accommodatie is uitermate geschikt voor 'n familiedag, vriendendag, schooldag, etc.. Reserveringen: Voor verhuur van het terrein en/of gebouw dient men zich te wenden Henk Versleijen, exploitatie coördinator van De Witte Hel. Henk is bereikbaar op 398 53 09 of op 06 – 181 73 756. Verhuur van materiaal: Materialen, eigendom van UVB, kunnen worden gehuurd door leden of niet-leden, mits UVB deze niet voor eigen activiteiten nodig heeft. Koelkasten worden i.v.m. risico van beschadiging niet verhuurd. Reserveren kan bij Henk Versleijen, telefoonnr. 398 53 09 of 06 – 181 73 756. Huurprijzen op aanvraag; minimumprijs per gelegenheid is € 5,00.
11. ZAALVOETBAL
Wekelijks wordt op donderdag van 21.30 uur tot 22.30 (sept t/m mei) zaalvoetbal gespeeld in Sporthal de Berkel. Dit is toegankelijk voor leden en voor niet-leden.
12. EIGEN BIJDRAGEN VOOR UVB-ACTIVITEITEN
Voor sommige activiteiten wordt vanwege de extra kosten een eigen bijdrage in rekening
gebracht. Het is logisch, dat niet-leden voor deelname aan UVB-activiteiten een (hogere) bijdrage betalen. Voor een overzicht van de bijdrage voor leden en niet-leden zie onderstaand overzicht. Leden niet-leden In te zamelen door: Zaalvoetbal (per jaar) 70,00 140,00 automatische incasso Kruisjascompetitie — 12,50 Gerda Vullings Biljarten — 12,50 Mat Vullings Gebruik terrein zondagochtend — 12,50 Roel Beeren
13. BILJARTEN
Door de liefhebbers kan worden gebiljart in de kantine. De sleutel is beschikbaar via het sleutelkastje aan de voordeur. Ook organiseert UVB voor eigen leden een biljartcompetitie. Informatie hierover is verkrijgbaar bij Mat Vullings.
14. ACTIVITEITEN 2020/2021
Ieder jaar opnieuw worden door de ontspanningscommissie meerdere activiteiten georganiseerd voor jong en oud. Dit programma houdt zoal in:
Kienen
Kerstavond (vervallen i.v.m. corona)
Toepen/Jokeren
Kruisjassen
Workshop
Themadag
Heb je een leuk idee? Suggesties zijn altijd van harte welkom!
Informeer de ontspanningscommissie en bel Gerda Vullings of een van de andere commissieleden.
15. KANTINE
Het adres van onze kantine “De Berghut” aan de Witte Hel is Dijkerheideweg 4, 5961 NC Horst. Tijdens activiteiten aan de Witte Hel is de kantine telefonisch bereikbaar onder nummer 398 84 01. Het reguliere poetswerk is uitbesteed; voor incidentele poetswerkzaamheden ("Grote Poets") kan een beroep worden gedaan op de leden.
16. OPSLAGRUIMTE MATERIALEN SPORTCLUB UVB
Alle materialen van de vereniging zijn opgeslagen in het clubgebouw. Indien er materialen benodigd zijn, dient contact te worden opgenomen met Henk Versleijen, de coördinator Exploitatie Clubgebouw “De Berghut”. Hij is bereikbaar op 398 53 09 of op 06 – 181 73 756.